A brazil kánikulában egy préselt cukornád dzsúsz marakujával, vagy kókuszvíz is kitűnő, de a legnépszerűbb a guaraná. Az Amazonas vidékén őshonos gyümölcsből készült üdítőital népszerűsége a kóláéval vetekszik Brazíliában, olyannyira, hogy a két legnépszerűbb guaraná márka egyikét a Coca-Cola már fel is vásárolta. A még brazil kézben lévő Guaraná Antarctica cég versenytársa az immár amerikai kézben lévő leányvállalat, a Guaraná Jesus.

Amikor először megláttam a boltokban, az első gondolatom az volt, hol máshol neveznének el egy üdítőitalt Jézusról, mint Brazíliában. A kereszténység ugyanis behálózza a brazilok hétköznapjait. A Krisztus-szobor a Corcovado tetején igazán csak a hab a tortán ebben az egyedi, latin-amerikai vallásossággal átfűtött országban. Brazíliában úgy tartják, bár Ferenc pápa az örök rivális Argentínából származik, azért a főnöke – azaz Isten – biztosan brazil.

A Jesus Guaraná történetének pikantériája, hogy – mint később megtudtam – a márka nem a Megváltóról kapta a nevét, hanem feltalálójáról, a patikus Jesus Norberto Gomesről, aki ráadásul ateista volt…

Én legutóbb egy reggelimhez fogyasztottam belőle, amely tápiókalisztből készült lepényből, sajtból, felvágottból és a mandarinhoz hasonló mexirica gyümölcsből állt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Fel